NEXER FORTSÄTTER ATT UTVECKLA E-HANDELN TILLSAMMANS MED OPTIMIZELY
Nexer Unified Commerce har varit en pålitlig partner till Optimizely i 15 år. I ett utökat partnerskap, där Nexer integrerar sin egen OwlStreet-plattform och egna handelslösningar med Optimizelys Configured Commerce, tar Nexer ett stort steg framåt i sin mission att transformera e-handeln i Norden.
Nexer Unified Commerce har legat i framkant när det gäller att erbjuda flexibla och skalbara e-handelslösningar som är skräddarsydda för att möta kraven från företag i EMEA och NA. Genom att fortsätta samarbeta med Optimizely, en ledare inom digitala upplevelser och kundcentrerad handel, är Nexer väl positionerat för att leverera oöverträffade konfigurerade handelslösningar som gör det möjligt för företag att optimera sina digitala strategier och förbättra kundupplevelsen.
Optimizelys Configured Commerce-plattform är välkänd för sina funktioner inom personalisering, innehållshantering och kundengagemang. Att kombinera dessa funktioner med Nexers handelslösningar och den sömlösa integration som OwlStreet erbjuder kommer att skapa en synergi. Partnerskapet syftar till att främja innovation, effektivisera verksamheten och skapa värde för kunderna.
”Vi är mycket glada över att påbörja detta nya kapitel med Optimizely”, säger Fredrik Axell, VD på Nexer Unified Commerce. ”Det här samarbetet visar vårt engagemang för att leverera banbrytande och effektiva affärslösningar i Norden. Genom att utnyttja Optimizelys teknologi och vår djupa kunskap om handel tror vi att vi kan hjälpa våra kunder att nå sina utvecklingsmål och förbli konkurrenskraftiga på en snabbt föränderlig marknad.”
Om Nexer
Nexer Unified Commerce är en del av Nexer Group, ett internationellt techbolag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovation. Nexer UC är en ledande leverantör av heltäckande e-handelslösningar som hjälper företag att uppnå sina mål inom digital transformation. Med fokus på flexibilitet, skalbarhet och kundorientering levererar Nexer UC innovativa lösningar som driver tillväxt och förbättrar kundupplevelsen.
Läs mer på: https://nexergroup.com/sv/tjanster/unified-commerce/
Om Optimizely
Optimizelys uppdrag är att göra livet bättre för marknadsförare med hjälp av Optimizely One, världens första operativsystem för marknadsföringsteam. Optimizely One kombinerar branschledande lösningar för innehållshantering, innehållsmarknadsföring, experiment, handel och personalisering, och driver varje steg i marknadsföringens livscykel genom ett enda AI-accelererat arbetsflöde. Med flexibiliteten hos en helt komponerbar plattform är Optimizely stolta över att hjälpa globala varumärken som H&M, Salesforce, Zoom och Toyota att skapa innehåll snabbt, lansera experiment med förtroende och leverera upplevelser av högsta kvalitet.
Läs mer på: https://www.optimizely.com/sv/
För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Axell, VD, Nexer Unified Commerce
+46 (0)730 70 01 56
fredrik.axell@nexergroup.com
Sofie Kyllenbeck, Affärsområdesansvarig, Nexer Unified Commerce
sofie.kyllenbeck@nexergroup.com