Margarita Iashchina ska driva Sigma Technologys utbildningserbjudande för företag
Sigma Technology Information är glada att välkomna Margarita Iaschina som ny Learning Lead, ansvarig för att utveckla och utöka företagets erbjudande inom utbildnings- och kompetensutvecklingstjänster. Med en stark bakgrund inom instruktionsdesign och utbildningsstrategier för företag kommer Margarita att leda en stärkt tjänstportfölj för att leverera innovativa och teknikdrivna utbildningslösningar för företagets kunder.
Under Margaritas ledarskap kommer Sigma Technology Information att stärka sitt erbjudande inom Learning & Development, med moderna inlärningsmetoder och lösningar som AI-baserad utbildning, VR-simuleringar, e-lärande och fördjupande utbildning. Genom att integrera de senaste framstegen inom AI, VR och interaktiva inlärningsportaler syftar företaget till att skapa effektiva och framtidsredo utbildningsupplevelser. Dessa lösningar kommer hjälpa företag att kompetensutveckla sin arbetskraft, öka medarbetares engagemang och möjliggöra livslångt lärande.
Margarita betonar vikten av att investera i moderna utbildningslösningar nu mer än någonsin:
– Vårt sätt att bearbeta information förändras, affärsbehoven blir mer omfattande och teknologier utvecklas i en exponentiell takt. Organisationer måste ständigt förbättra sina strategier för processer, ledarskap och kompetensutveckling för att kunna hänga med. För att hålla sig konkurrenskraftiga måste företag i Sverige och omvärlden omfamna innovativa utbildningsstrategier, och jag menar inte bara AI.
Hon fortsätter:
– Lärande är inte längre en 8-timmars workshop med 50 personer i ett rum. Det är uppslukande, inte disruptivt — det blir en naturlig del av det dagliga livet. Tillsammans med ny teknik måste vi också förstå mänsklig psykologi och principer om vuxeninlärning. Först då kan vi framgångsrikt utnyttja AI, simuleringar och fördjupande inlärningstekniker. Genom att lyssna på våra kunder och förstå deras verksamhet ger vi dem möjlighet att bygga smidiga, framtidssäkrade team utrustade för att ta itu med morgondagens utmaningar. En kombination av ny teknik och en modern inlärningsstrategi gör att det är snabbare och mer engagerande för anställda, vilket direkt förbättrar både deras prestanda och välbefinnande.
Johan Thornadtsson, VD på Sigma Technology Information, kommenterar:
– Margarita bidrar med omfattande expertis inom företagslärande och en stark vision för framtiden. Hennes engagemang och innovativa sätt att utnyttja teknik i utbildningslösningar kommer att vara ovärderliga för våra kunder. Med hennes ledarskap kommer våra utbildningstjänster hjälpa företag att bygga mer skickliga och anpassningsbara team.
Sigma Technology Information levererar utbildningslösningar för globala kunder inom olika branscher, inklusive organisationer inom telekom, fordonsindustri m.fl. Bland de senaste samarbeten är Sigma Technologys utbildningslösningar för Toyota Material Handling. Tillsammans med kunden har Sigma Technology skapat e-lärandeprogram med microlearning-videomaterial för att stödja moderna försäljningsmetoder och engagerande sociala utbildningsupplevelser i form av en interaktiv adventskalender för att främja intern kunskapsdelning.
För mer information, kontakta:
Nataly Lamkén, Kommunikationschef på Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.com
Margarita Iaschina, Learning Lead på Sigma Technology Information, margarita.iashchina@sigmatechnology.com
Om Sigma Technology Group
Sigma Technology Group, en del av Sigma Group, är ett privatä gt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge, Tyskland, Kosovo och Ukraina, som levererar internationellt till Europa, USA och Asien. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, digitala lösningar, och IT-infrastruktur med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.
För en komplett överblick, besök sigmatechnology.com.
Sigma ägs av Danir AB och har cirka 5,000 anställda och ett nätverk av partners i 17 länder.