NocNoc är en reklambyrå vars huvudfokus är att utveckla och bygga våra uppdragsgivares varumärken. Det gör vi genom analys, noggrannhet och kreativitet. Vi erbjuder allt ifrån strategi, koncept, design och event till projektledning och affärsutveckling. Vi har ett nära samarbete med våra uppdragsgivare och har ett starkt intresse och engagemang i deras erbjudande, identitet, utmaningar och glädjeämnen. Genom att arbeta tillsammans bygger vi även en starkare relation vilket gör arbetet roligare och resultatet bättre.
NocNoc
Nära och långa samarbeten bygger varumärken bäst.
NocNoc är en reklambyrå vars huvudfokus är att utveckla och bygga våra uppdragsgivares varumärken. Det gör vi genom analys, noggrannhet och kreativitet. Vi erbjuder allt ifrån strategi, koncept, design och event till projektledning och affärsutveckling. Vi har ett nära samarbete med våra uppdragsgivare och har ett starkt intresse och engagemang i deras erbjudande, identitet, utmaningar och glädjeämnen. Genom att arbeta tillsammans bygger vi även en starkare relation vilket gör arbetet roligare och resultatet bättre.
Kreativitet som håller i längden
NocNoc grundades på idén att vara en kreativ arbetsplats, med en bra mix av branscherfarenhet och ungt driv och att vara en attraktiv och inspirerande arbetsgivare. Med filosofin och målsättningen att arbeta med kunder som kollegor och vänner i långa relationer. Arbetet med ett varumärke är långsiktigt och kräver ett gott och nära samarbete över tid, det vinner alla på.
Vår verksamhet drivs utifrån ett långsiktigt perspektiv med fokus på att växa långsamt och stabilt. I en rörlig bransch med stor känslighet i konjunktursvängningar har det visat sig vara ett sunt och framgångsrikt tankesätt, särskilt med tanke på de senaste årens världshändelser.
Året i korthet
Under året har vi påbörjat flera nya intressanta samarbeten, ett tydligt tecken på att vi är på väg i en positiv riktning. Några exempel är Trelleborgs Energi, Raoul Wallenberg Institute, Sila Solskydd och Friskis & Svettis. Vi har även utökat samarbetet i redan etablerade relationer som Sigma Connectivity. Vårt arbete med Sigma Group fortsätter att röna uppmärksamhet både internt och externt med bland annat en nominering i Publishingpriset för bästa varumärkesfilm.
Denna utveckling ger oss, i skrivande stund, en prognos på 10 procents ökning för 2024. Inför 2025 ser vi större möjligheter och fortsätter sikta högre.